De ce anvelope de iarnă?
Alegeți siguranța: montați anvelope de iarnă la începutul sezonului rece.
Șoselele sunt întotdeauna mai puțin sigure iarna decât vara: aderența este mai mică pe un drum cu zăpadă, gheață sau chiar umed.
De asemenea, datorită anumitor caracteristici ale anvelopelor de vară, performanța acestora este afectată la temperaturi mai mici de 7°C. Prin urmare se recomandă să montați anvelope de iarnă.
Anvelopele de iarnă sunt special destinate pentru condus în condiții de iarnă:
- Pe toate tipurile de suprafețe: șosele cu zăpadă, alunecoase în diferite grade, umede sau foarte umede, pline de apă, dar și pe drumuri reci și uscate ...
- În toate condițiile atmosferice de iarnă: ploaie fină sau burniță, vreme umedă sau foarte uscată și rece ...
- și temperaturi foarte scăzute.
Anvelopele de iarnă reduc riscul acvaplanării datorită formei lor special proiectate pentru a arunca apa pe sub anvelopă. Au mai multă aderență și manevrabilitate excelentă, grație unei adâncimi mai mari a benzii de rulare decât la anvelopele de vară.
Banda de rulare a anvelopei de iarnă are mai multe șanțuri decât anvelopa de vară, pentru o aderență mai bună pe zăpadă. În fine, anvelopele de iarnă sunt fabricate dintr-un amestec special de cauciuc ce conține silica, ce se adaptează la temperaturi scăzute și oferă o frânare mai bună.
Presiunea anvelopei de iarnă
Amintiți-vă să umflați anvelopele dvs. mai mult pe timp de iarnă.
Presiunea anvelopei scade atunci când temperatura de afară este scăzută.
Pentru a compensa acest efect de „temperatură scăzută” iarna, trebuie să adăugați 0,2 bar (rece) la presiunea normală de funcționare sau presiunea specificată pentru alte tipuri de utilizări ale anvelopelor de iarnă..
Montarea tuturor celor patru roți cu anvelope de iarnă
Pentru un control mai bun al autovehiculului dvs. și pentru o mai bună siguranță, se recomandă să montați la toate cele patru roți anvelope de iarnă.
Optați pentru patru anvelope de iarnă.
Montarea a numai două anvelope de iarnă sporește manevrabilitatea, mai ales la pornire. Dar nu este suficient pentru a asigura o performanță bună și o siguranță optimă. Poate fi chiar periculos:
Un autovehicul cu tracțiune pe față cu anvelope de iarnă montate doar pe față va fi dezechilibrat pe spate, ceea ce poate provoca răsucirea.
Un autovehicul cu tracțiune pe spate cu anvelope de iarnă montate doar pe spate este dezechilibrat pe față, riscând să meargă drept în curbă.
Comparație a performanțelor între autovehicule cu 2 și cu 4 anvelope de iarnă
Comparație a performanțelor între autovehicule cu 2 și cu 4 anvelope de iarnă
MANEVRABILITATE |
ADERENȚĂ ÎN CURBE |
STABILITATE LA FRÂNARE |
EFICIENȚA FRÂNĂRII |
|
---|---|---|---|---|
Cu 2 anvelope de iarnă pe puntea motoare |
++ |
- |
- |
+- |
Cu 4 anvelope de iarnă |
++ |
++ |
++ |
++ |
Atunci când se utilizează lanțuri
KLEBER vă spune când să montați lanțuri și cum să procedați.
Obligatorii în stațiunile de schi, lanțurile pot fi foarte utile atunci când zăpada este foarte mare.
Când le cumpărați, asigurați-vă că sunt potrivite pentru caroseria autovehiculului dvs. și pentru dimensiunea anvelopei.
Alegeți de preferință lanțurile cu numărul maxim de componente (zale) în zona de contact (lanțuri cu diamant sau model scară care au minimum douăsprezece diagonale pentru o anvelopă medie).
Este util să se încerce montarea și remontarea lor la lumina zilei, la temperaturi calde. Este întotdeauna mai ușor decât încercarea de montare pentru prima dată pe zăpadă, ger și/sau întuneric!
Depozitați-le în mașină într-un loc ușor accesibil, împreună cu o pereche de mănuși și o lanternă, pentru orice eventualitate...
Nu conduceți cu mai mult de 50 km/h cu lanțurile montate.