Alegerea anvelopelor în funcție de anotimp
Montarea unei anvelope pe o roată este o sarcină de lăsat în seama profesioniștilor. Nu vă asumați riscul de a monta dvs.!
Nu montați o anvelopă și nu o demontați de pe o jantă dacă nu ați urmat instruirea adecvată și nu aveți echipamentul necesar. Lăsați această operațiune în seama profesioniștilor.
Distribuitorul dvs. va fi foarte atent să respecte instrucțiunile producătorului privind alegerea anvelopei, inspecția preliminară a aspectului interior și exterior al anvelopei și procedurile de montare și de demontare.
Distribuitorul dvs. va fi de asemenea atent să furnizeze următoarele servicii pentru a vă asigura siguranța și durata de viață a anvelopelor dvs:
Dacă distribuitorul dvs. observă uzură anormală la anvelopele dvs. vechi, poate sugera verificarea alinierii și geometriei roții. Acest serviciu suplimentar vă va ajuta să preveniți uzura neregulată sau anormal de rapidă a anvelopelor dvs.
Dacă înlocuiți numai 2 din cele 4 anvelope, indiferent dacă aveți autovehicul cu tracțiune pe față sau pe spate, vă recomandă să montați anvelopele mai noi pe puntea spate, Astfel veți beneficia de o mai bună siguranță în eventualitatea unor situații neprevăzute sau dificile (frânare de urgență, curbe strânse etc.) mai ales în condiții de carosabil umed. Multe teste au demonstrat că este mai ușor să se controleze roțile din față decât cele din spate.
Anvelopele din față se uzează în general mai rapid decât cele din spate, mai ales la tracțiunea pe față (care reprezintă majoritatea autovehiculelor în prezent).
Când condițiile meteo sunt dificile, este mai bine să aveți anvelope de iarnă montate pe mașină. Când temperatura scade sub 7°C, echipați autovehiculul cu 4 anvelope de iarnă.
Când condițiile meteo sunt dificile, este mai bine să ai anvelope de iarnă montate pe mașină.
Sub 7°C, echipați autovehiculul cu 4 anvelope de iarnă. Aceasta este temperatura la care cauciucul anvelopelor de vară se întărește și începe să piardă aderență. Ele sunt proiectate pentru toate condițiile de iarnă: șosele umede, pline de apă, acoperite de zăpadă și gheață. Montarea anvelopelor de iarnă este legată de siguranță pentru dvs. și a celor dragi.
Cu anvelopele de iarnă KLEBER veți reduce distanța de frânare și veți spori siguranța dvs.
Benzile de rulare și proporția mare de cauciuc natural a anvelopelor de iarnă pot reduce distanța de frânare cu până la 50%. Un autovehicul standard condus cu 50 km/h pe zăpadă va avea nevoie de 48 de metri pentru a opri cu anvelope de vară și de numai 24 de metri cu anvelope de iarnă. Merită să vă gândiți la acest aspect ...
Contrar credinței populare, anvelopele de iarnă nu se uzează mai rapid decât cele de vară!
Este mai multe decât recomandat să montați 4 anvelope de iarnă. Cu numai 2 anvelope de iarnă, riscați să modificați controlul autovehiculului în condiții de iarnă.
Anvelopele de iarnă sunt obligatorii în unele țări europene. Înainte de a călători, verificați dacă respectați reglementările locale.
La terminarea iernii, optați pentru anvelope de vară!
Codul rutier include reguli pentru anvelope.
Reguli impuse de Codul rutier
Este ilegală echiparea autovehiculelor cu motor și/sau a remorcilor lor cu anvelope cu un index de capacitate de încărcare sau cu un simbol de viteză nominală mai mic decât capacitatea maximă declarată de producătorul autovehiculului (Articolul R59 din Codul rutier, completat prin decretul 24/10/94).
Codul rutier cere ca anvelopele pe aceeași axă să aibă:
• aceeași marcă,
• aceeași dimensiune,
• aceeași categorie de utilizare (de ex: șosea, zăpadă, tot-teren),
• aceeași structură (pliuri transversale sau radiale),
• aceeași viteză nominală (T, H, V, W etc.),
• aceeași capacitate de încărcare.
De ce este obligatorie respectarea indicilor de viteză?
Dimensiunea, viteza nominală și indexul de încărcare au fost stabilite de producătorul autovehiculului (și validate de producătorul anvelopei) pentru a oferi siguranța maximă la condus, calitatea și confortul deplasării.
Aceste date sunt parte clară a caracteristicilor autovehiculului când se obține aprobarea de la serviciul guvernului francez de testare a autovehiculului.
Pentru anvelopele de vară, montarea anvelopelor de diferite dimensiuni, viteza nominală sau indicii de încărcare este prin urmare periculoasă și reprezintă violarea Codului rutier. Pe de altă parte, este mereu posibil să se monteze anvelope cu un indice de viteză și/sau de încărcare mai mare.